06
مرداد

یک هیتر استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک هیتر استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

با پیشرفت تکنولوژی، وسایل گرمایشی و سرمایشی مدرن وارد بازار شده و به محض ورود، با استقبال بی‌نظیری مواجه شدند. هیتر یکی از انواع این تجهیزات است که در انواع مختلف خانگی، صنعتی و …، کاربرد و رفاه فراوانی ایجاد می‌کند. احتمالا شما نیز به دنبال خرید هیتری مناسب و کاربردی برای فضای مدنظر خود هستید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا راهنمایی‌های لازم برای انتخاب صحیح هیتر را مطالعه کنیم.

هیتر چیست و چه کاربردی دارد؟

هیتر وسیله‌ای است که گرما را به وسیله‌ی سوخت تولید نموده و توسط فن‌ها به محیط انتقال می‌دهد. هیترها بسیار پر کاربرد هستند و انواع مختلفی دارند. امروزه علاوه بر هیتر خانگی از هیتر صنعتی و هیتر گلخانه‌ای و… هم استفاده می‌شود.

هر یک از این هیترها را با تجهیزات، ابزار و وسایل متعددی طراحی و می‌ سازند تا هر کدام به نوعی بتواند گرمای مورد نیاز محیط را فراهم کند. طبیعتا هیتر صنعتی، قدرت بیشتری برای تولید گرما خواهد داشت.

هیتر استاندارد چگونه است؟

به علت سر و کار داشتن هیترها با گرما و انرژی بهتر است هنگام خرید به استاندارد بودن دستگاه‌های هیتر توجه کرد. هیتر باید از نظر عملکرد، مصرف سوخت و توان گرمایشی، مطابق استانداردهای جهانی تولید شود تا آسیب جانی و مالی به محیط مصرف خود نرساند.

چگونه متوجه شویم که یک هیتر استاندارد است یا نه؟

بررسی ویژگی‌های هیتر استاندارد و گواهی هیتر به شما کمک می‌کند تا بفهمید هیتر استاندارد است یا خیر. برای بررسی توجه به نکات زیر ضروری است.

  • بررسی استانداردها و گواهی‌ها: بررسی گواهی استاندارد هیتر می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا هیتر از استانداردهای مورد نیاز پیروی می‌کند یا خیر. برخی از استانداردهای معروف برای هیترها شامل ISO 9001، CE و UL می‌باشند. وجود هر یک از این استانداردها نشان‌ دهنده‌ی پیروی دستگاه از استانداردهای مورد نیاز است.

 

  • در نظر گرفتن جوانب ایمنی: هیتر استاندارد باید جوانب ایمنی را رعایت کند. یکی از نشانه‌های ایمنی، گواهی‌نامه‌ ایمنی دستگاه هست‌. همچنین هیترها برای داشتن ایمنی بالا باید مجهز به ترموستات باشند. ترموستات‌ مانع افزایش بیش از حد حرارت از توان و مقاومت هیترها می‌شوند.
  • بررسی مصرف انرژی: هیترهای استاندارد معمولاً در مصرف انرژی بهینه هستند. برچسب‌های انرژی و مشخصات فنی می‌توانند اطلاعات مربوط به مصرف انرژی هیتر را ارائه کنند. مصرف بالای انرژی نشان دهنده عملکرد ناکارآمد یا ناسازگاری هیترهای غیر استاندارد می‌باشد. برای همین توجه به میزان مصرف انرژی هیتر از نکات مهم یک هیتر استاندارد است.
  • توان گرمایشی هیترها: کار اصلی هیتر تولید حرارت و گرما است‌. اگر هیتر قدرت و توان تولید گرمای مورد نیاز را نداشته باشد، کارایی خود را از دست می‌دهد. یک هیتر استاندارد باید توان گرمایشی بالایی داشته باشد تا محیط را سریع‌تر به دمای دلخواه برساند.
  • صدای فن کم: فن‌های هیترها نباید صدای بلند و آزاردهنده‌ای داشته باشند، فن‌های یک هیتر استاندارد کم صدا یا کلا بی صدا هستند. با بررسی مقدار دسی بل فن می‌توان متوجه این موضوع شد. هر چه دستگاه دسی بل کمتری داشته باشد فن دستگاه صدای کمتری تولید خواهد کرد.
  • سیستم ضد انجماد: به غیر از هیتر گلخانه‌ای و هیتر صنعتی بیشتر هیترها فقط در فصول سرد سال استفاده می‌شوند برای همین همه‌ی هیترها و تجهیزات آن‌ها در معرض سرما و انجماد قرار دارند. از ویژگی‌های هیتر استاندارد می‌توان به سیستم ضد انجماد اشاره کرد که بسیار کاربردی است و از آسیب دیدن هیترها جلوگیری می‌کند.

نتیجه گیری

هیترها وسیله‌هایی هستند که به صورت مستقیم با سوخت و گرما ارتباط داشته و استاندارد و ایمنی در آن‌ها بسیار مهم است. بنابراین توجه به نکات ذکر شده هنگام خرید دارای اهمیت است. همچنین، خرید هیتر از منبع معتبر و بررسی کامل آن، در انتخاب هیتر مناسب کمک کننده خواهد بود. با بررسی تمام استانداردهای مورد نیاز یک هیتر، می‌توانید خرید مطمئن‌تری داشته باشید.